Indien u klachten heeft, kunt u die het beste eerst met Psyspace B.V. bespreken. Wanneer de klachten naar uw mening niet naar tevredenheid worden besproken, kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hiervoor doet Psyspace B.V. een beroep op de regeling van de beroepsvereniging, de Nederlandse Vereniging van Psychiatrie (NVvP). In het klachtenreglement leest u precies wat u kan verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek. Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kan u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie is schriftelijk of digitaal te benaderen, via adres: Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag; www.degeschillencommissie.nl (via de Geschillencommissie Zorg wordt u naar de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken geleid).
●
If you have complaints, it is best to discuss them with Psyspace B.V. first. If, in your opinion, the complaints are not discussed to your satisfaction, you can contact the complaints officer. For this, Psyspace B.V. invokes the regulations of the professional association, the Dutch Association of Psychiatry (NVvP). The complaints regulations tell you exactly what you can expect from the complaints officer and mediation in the event of complaints. You can reach the complaints officer by sending an e-mail to klachtenfunctionaris@nvvp.net. Please include your telephone number in the e-mail so that the complaints officer can contact you for an interview. If your complaint, even with mediation by the complaints officer, is not or insufficiently resolved, you can also submit the complaint to an independent disputes committee, which makes a binding decision. For this purpose, I am affiliated with the Disputes Committee for Independent Mental Health Care Practices in The Hague. The disputes committee can be contacted in writing or digitally at: Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag; www.degeschillencommissie.nl (via the Geschillencommissie Zorg you will be directed to the Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken).